Pracujete ve službách a nemáte někdy svůj den? Zejména v supermarketech, kde se prakticky nezastavíte je někdy těžké udržet si úsměv na rtech. Špatná nálada by se vám však mohla vymstít, protože čím dál více zaměstnavatelů začíná využívat služeb tzv Mystery shopperů.
Mystery shopping je marketingová technika, která má za cíl prověřit přístup zaměstnanců ve službách. Najmutí brigádníci vystupují podle předem stanoveného scénáře, vydávají se za reálné zákazníky a po provedení nákupu co nejobjektivněji vyplní dotazník o tom, jak kontakt s prodejcem probíhal.
Hodnocených kritérií je celá řada a vznikají se spoluúčastí samotného vedení firmy. Nejčastěji se sledují materiální prvky na prodejně (čistota prodejny, oděv zaměstnance, osvětlení) a především chování pracovníka (přístup, vstřícnost, nabídka pomoci). Následně je najat mystery shopper, který sehraje zadaný scénář a vypracuje zápis o chování pracovníka, který je následně předán zaměstnavateli. Mezi nejčastěji testované situace patří reklamace zboží, požadavek na výměnu zboží nebo pokus o pronesení výrobku přes pokladnu.
Přidejte odpověď